Deuter on Saksan vanhin edelleen toimiva reppuvalmistaja. Deuterin korkea laatu, erinomaiset materiaalit ja edistykselliset yksityiskohdat ovat olleet suomalaisten retkeilijöiden ja ulkoilijoiden saatavilla jo usean vuoden ajan.
Deuterin mallisto on hyvin laaja. Se käsittää yleiskäyttöön tarkoitetuista repuista, erilaisien lajikohtaisten kantolaitteiden lisäksi, suuriin ja tukeviin vaellusrinkkoihin.
1898
Käsityöläinen Hans Deuter perusti yrityksen ja ryhtyi ompelemaan reppuja ja laukkuja. Heti vuosisadan vaihteessa hän sai suuren postisäkkitilauksen Baijerin Postilaitokselta.
1905
Telttojen kysyntä lisääntyi ja Deuter telttaosasto kasvoi ja ryhtyi kehittämään telttojen vuokraustoimintaa.
1910
Deuter ryhtyi valmistamaan Saksan armeijalle selkäreppuja, leipälaukkuja, asekoteloita, tarvikepusseja ja telttoja.
1919
Deuterista tuli valtion omistama yritys, joka valmisti selkäreppuja, laukkuja, nahkatarvikkeita, telttoja ja vankkurien pressuja.
1934
Deuter-Tauern selkäreput lunastivat käyttäjiensä luottamuksen Saksan Himalajan retkikunnan keskuudessa.
1939
Deuter valmisti sotilastarvikkeita kaikille rintamille. Sodan jälkivaikutus oli ankara ja Deuter yritti täyttää tuotantokapasiteettiään lukuisilla uusilla tuotteilla.
1953
Suosittu saksalainen vuorikiipeilijä Hermann Buhl valloittaa Nanga Parbatin (8125m). Deuter varusti retkikunnan repuilla, teltoilla ja varustekasseilla.
1962
Jälleen Deuter –varusteet ovat menestyksellä mukana Nanga Parbat valloituksessa, tällä kertaa vaikean Diamar –sivustan kautta. Telttaosasto eriytetään muusta tuotannosta ja siitä tulee oma yrityksensä nimeltä Deuter Hallenbau GmbH
1971
Deuterista tulee Saksan suurin rinkkojen, laukkujen ja monitoimireppujen valmistaja.
1973
Deuter lisää voimakkaasti rinkka ja repputuotannossaan pinnoitettujen nailonkankaiden käyttöä, jotka kilpailevat tasaväkisesti suosiossa perinteisten purjekankaisten reppujen kanssa.
1987
Deuter esittelee ensimmäisen Aircomfort –repun. ;Maailmalla kuuluisa vuorikiipeilijä, Peter Habeler, työskentelee läheisesti Deuterin kanssa toimien konsulttina ja teknisenä neuvonantajana tuotekehityksessä.
1990
Vuosikymmenen alussa maastopyöräilystä tulee suosittu laji ja Deuter on ensimmäinen valmistaja, joka kehittää lajiin omiin tarpeisiin soveltuvan repun. Esitelty uutuus, Bike I, oli uraauurtava myös edistyksellisen Airstripes –selkämyksensä ansiosta.
1994
Deuter esittelee uuden RS Aircomfort –sarjan, jossa on uudet materiaalit ja uudenlainen muotoilu näyttelevät suurta osaa.
1996
Deuter tuo markkinoille uudet Airconfort –rinkat ja ottaa makuupussit tuotevalikoimaansa. Deuterin Family –sarjan lastenkantorinkka saa maan ensimmäisenä saksalaisen katsastusviranomaisen, TÜV:n, hyväksynnän turvalliseksi tuotteeksi.
1999
Deuter esittelee Advanced Aircomfort Systemin.
1999
Deuterin mallisto saavuttaa uuden innovaation tason ja yhdenmukaisen käytännön, niin toiminnallisessa kuin visualisessakin, muotoilussa läpi kaikkien tuotantoryhmien.
2000
Myös tulevaisuudessa Deuter tulee ottamaan haasteita ja haluaa vakuuttaa tuotteittensa käyttäjät edistyksellisellä tuotekehityksellä, laadulla ja luotettavuudella.
2001
Deuter on kiinnostunut uusista liikuntamuodoista ja seuraa tarkasti käyttäjien tarpeita. Työskentelemällä yhdessä maineikkaiden vuoristo-oppaiden ja liikuntaväen kanssa, Deuter panostaa tuotteittensa monikäyttöisyyteen ja laatuun.
2002
Vuoden tulokas, AC Lite –sarja seisoo malliston keulassa. Tämä monikäyttöinen reppusarja edustaa nykyaikaista muotoilua, erityistä keveyttä ja suurta toiminnallisuutta, yhdessä Aircomfort –selkämyksen kanssa.
Muissa tuotantoryhmissä tehtiin monikäyttöisiä parannuksia ja joihinkin malleihin lisättiin uusia yksityiskohtia, kuluttajien kasvavien vaatimusten johdosta.
2003
Deuterin kehitysyksikkö etsii jatkuvasti uusia ideoita, joista esimerkkinä esiteltiin KangaKid. Reppu jossa on kaupunkirepun koko ja tarvittavat yksityiskohdat, mutta integroituna lastenkantomahdollisuus, on vastaus monien perheiden tarpeisiin.
2005
Deuter esittelee mallistonsa uuden lippulaivan raskaan sarjan tarpeisiin. Paragon on rinkkasarja, jossa kaikki yksityiskohdat ovat äärimmäisen tarkasti mietitty ja toteutettu. Paragon on suurten lastien kantolaite, jossa mitään ei ole jätetty sattuman varaan.