Vaihdot ja palautukset
Varuste.net tarjoaa yksityishenkilöille 365 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeuden. Palautusoikeus koskee myös myymälästämme ostettuja tuotteita. Palautettujen tuotteiden tulee olla virheettömiä, käyttämättömiä ja alkuperäisessä pakkauksessaan.
Palautusoikeus ei koske yksilöllisiä tuotteita kuten mittatilausasuja ja kaiverrettuja tuotteita eikä luvanvaraisia aseita ja ammuksia.
Vaihto- ja palautusaika lähtee raksuttamaan siitä hetkestä, kun saat tilauksen käsiisi eli noudat sen vaikkapa Postista tai tehtyäsi ostoksen myymälässämme. Palautuksen tai vaihdon syytä ei tarvitse kertoa.
Palauttaminen on ilmaista lähetyksillemme Suomessa. Noutamattomista lähetyksistä laskutamme kulut. Kulut koostuvat valitun toimitustavan oletushinnasta, palautuksesta ja laskutuslisästä. Muista maista asiakas maksaa palauttamisesta koituvat kulut.
Minne voin palauttaa tai missä voin vaihtaa tuotteen?
Minne voin palauttaa tai missä voin vaihtaa?
Voit palauttaa tai vaihtaa tuotteen suoraan myymälässämme tai lähettää tuotteen veloituksetta Suomen sisällä Postilla tai Matkahuollolla riippumatta siitä, oletko tilannut tuotteen verkkokaupastamme tai ostanut sen myymälästämme.
- Palauttaessasi tuotteita myymälään, otathan mukaan tilausvahvistuksen / lähetteen / kuitin.
- Palauttaessasi tuotteita postitse: laita pakettiin mukaan alkuperäisen lähetyksen mukana toimitettu palautuslomake, tai tulosta se sivun alareunasta.
Pakkaa palautettava tai vaihdettava tuote tai tuotteet parhaan osaamisesi mukaan.
Kirjoita paketin päälle kaikissa tapauksissa:
Asiakaspalautus
Aalto Group Oy / Varuste.net
Ruosilankuja 3
00390 Helsinki
Sopimusnumerot / asiakasnumerot palautusta varten ovat:
Posti: 611 797
Matkahuolto: 950 0040
HUOM! Saat Postista sekä Matkahuollosta palautuksen yhteydessä kuitin, josta löytyy palautuvan paketin seurantatunnus. Ota kuitti talteen! Sen avulla voit seurata palautuksen etenemistä ja siitä on suuri apu, jos paketti ei meinaa löytää perille.
Palautus Postin pakettiautomaatin kautta
- Voit palauttaa Postin pakettiautomaatin kautta vain postitse tilattuja lähetyksiä.
- Hae Postin Helposti-koodi osoitteesta posti.fi/palautapaketti ja toimi ohjeiden mukaan.
- Jätä paketti Smartpost-automaattiin.
Miten palautetut tuotteet hyvitetään?
Miten palautetut tuotteet hyvitetään?
Palautukset hyvitetään lähtökohtaisesti samalla maksutavalla kuin mitä olet käyttänyt tuotteita tilatessasi:
- Luottokortilla maksetuttuotteet hyvitetään luottokortille.
- Verkkopankilla, ennakkolaskulla tai noutopisteeseen maksetut tuotteet hyvitetään pankkitilille (muista ilmoittaa palautuksen yhteydessä tilinumerosi).
- Klarna-laskulla/ Collector-laskulla / osamaksulla maksetuista tuotepalautuksista ilmoitamme asiasta eteenpäin ja he ottavat palautuksen huomioon seuraavassa laskussa tai laittavat hyvityslaskun.
- PayPalilla maksetut tuotteet hyvitetään PayPal-tilille.
- Myymälästä ostetut ja myymälään palautetut tuotteet, jotka on maksettu maksukortilla, hyvitetään samalle maksukortille.
- Lahjakortilla maksettuja tuotteita ei hyvitetä rahana vaan uutena lahjakorttina.
Hyvitämme palautettujen tuotteiden hinnan kokonaisuudessaan 14 arkipäivän sisällä siitä, kun palautettavat tuotteet ovat saapuneet takaisin toimipisteeseemme ja olemme todenneet ne virheettömiksi.
HUOM! Hyvitetyn summan maksaa Aalto Group Oy tai maksuliikenteenhoitaja (esimerkiksi. Klarna)
Mikäli tilauksen alkuperäinen tilaussumma on oikeuttanut toimituskulun alennukseen tai ilmaiseen toimitukseen, mutta palautuksen jälkeen tilaussumma jää toimituskulun alennukseen oikeuttavan summan alle, tilaukseen lisätään toimituskulut tilauksen alkuperäisen toimitustavan mukaan ja toimituskulu vähennetään hyvityksestä.
Noutamattomista lähetyksistä laskutamme kulut. Kulut koostuvat valitun toimitustavan oletushinnasta, palautuksesta ja laskutuslisästä. Muista maista asiakas maksaa palauttamisesta koituvat kulut.
Kuinka kauan vaihdossa tai palautuksessa yleensä menee?
Kuinka kauan vaihdossa tai palautuksessa yleensä menee?
Pyrimme hoitamaan palautukset ja vaihdot mahdollisimman nopeasti.
Mistä tiedän, että palauttamani tai vaihtamani tuotteet ovat palautuneet teille?
Mistä tiedän, että palauttamani tai vaihtamani tuotteet ovat perillä palautuneet teille?
Voit seurata palautustasi Postin tai Matkahuollon kuljetuksessa ottamalla kuitin asiakaspalautuksestasi Postissa tai Matkahuollossa. Kuitista löytyy seurantatunnus.
Jos palautukseesi tai vaihtoosi liittyen ilmenee jotain ongelmia, esimerkiksi isompaa housukokoa ei löydy suoraan varastosta tai tilinumero hyvitystä varten puuttuu, otamme sinuun yhteyttä.
Voinko vaihtaa ostamani tuotteen edullisempaan / kalliimpaan tuotteeseen?
Voinko vaihtaa ostamani tuotteen edullisempaan / kalliimpaan tuotteeseen?
Vaihtaessasi edullisempaan tuotteeseen, hyvitämme sinulle luonnollisesti erotuksen.
Jos vaihdat kalliimpaan tuotteeseen, veloitamme sinulta erotuksen joko ennakkolaskulla sähköpostitse tai postiennakolla (postiennakosta perimme maksutapakulun). Jos et ole ilmoittanut sähköpostiosoitettasi palautuslomakkeella ennakkolaskua varten, lähetämme vaihtotuotteen automaattisesti postiennakolla.
Onko kaikilla tuotteilla vaihto- ja palautusoikeus?
Onko kaikilla tuotteilla vaihto- ja palautusoikeus?
Palautusoikeus ei koske:
- Yksilöityjä tuotteita kuten mittatilauspukuja tai kaiverrettuja tuotteita
- Luvanvaraisia aseita ja ammuksia
- Yrityslaskulla ostettuja tuotteita
- Rikkinäisiä tai käytettyjä tuotteita (esimerkiksi ulkona käytetyt lenkkarit tai vedessä käytetyt uimalasit tai räpylät)
Palautuslomake (pdf)Reklamaatiot & takuu »