Allmänt betyg | 10 omdömen) | (
Fenix BC30 V2.0 Bike Light har uppgraderats och förbättrats helt. Denna cykellampa är nu ljusare med maximalt 2200 lumen i burst-läge och inkluderar Dual Distance Beam System som skapar en säkrare stråle som lyser både nära och långt. BC30 V2.0 låter dig åka säkert hela dagen och natten.
Fem ljusstyrkenivåer plus blinkande läge ger dig självförtroende hela dagen och natten. Patenterat Dual Lens-optiskt system, räckvidd och blixt är nyckelfunktionerna som kan ses långt från dagen. Dessa funktionskritiska funktioner skiljer Fenix BC30 från andra dagsljus.
Använd de fem ljusstyrkenivåerna plus blinkande läge med singefunktionsomkopplaren eller använd fjärrkontrollen, som nu är trådlös, för att enkelt byta läge var som helst på styret - en utmärkt funktion när cykellampan är monterad på din hjälm.
IP67-klassad dammtät och vattentät under vatten till 1 m gör Fenix BC30 V2.0 Bike Light till en robust cykelkompanjon.
Med Fenix åtagande om kvalitet är BC30 V2.0 IP67-klassad damm- och vattentät. Testad och klassad enligt ANSI / FL1-standarder. BC30 V2.0 stöds av Fenix 5 års garanti mot material- och tillverkningsfel.
Utgång (max) | 2200 lumen (Burst) |
Runtime (max) | 50 timmar (Eco-mode) |
Strålavstånd (max) | 187 meter |
Slagmotstånd | 1 meter |
Vattentålighet | IP67 |
Lägen | 5 st |
Output Burst | 2200 lumen / - 187 meter / 8792 candela |
Utgång hög | 1500 lumen / 2,3 timmar 155 meter / 5913 candela |
Output Med | 600 lumen / 6 timmar 96 meter / 2320 candela |
Utgång låg | 200 lumen / 16 timmar 56 meter / 780 candela |
Utgång Eco | 50 lumen / 50 timmar 28 meter / 196 kandela |
Blinkande ljus | 600/50 lumen |
LED-typ | LUMINUS SST-40-N5 LED |
Storlek | 120 x 50 x 31,8 mm |
Vikt | 154 g (exklusive batteri) |
Batterier | 2x18650 / 4xCR123A |
Certifikat | ANSI / NEMA FL-1, ROHS, CE |
Garanti | 5 år |
Inkluderar | BC30 V2.0 cykellampa, cykelfäste, trådlös strömbrytare, CR1632 knappbatteri, cykelfäste (tunn / tjock), reserv O-ring, användarhandbok. |
Användarmanual | Användarmanual |
Allmänt betyg | ☆☆☆☆☆ |
Allmänt betyg |
Fenix BC30 V2.0 ficklampa är en fantastisk produkt. Jag bestämde mig för henne av flera anledningar:
1. Varning blinkar 50 till 600 lumen.
2. Trådlös brytarkontroll.
3. Brett utbud av ljuslägen, från 50 till 2200 lumen.
4. Blinkande varningsläge.
5. Den kan användas som en alternativ ficklampa.
6. Jag ville inte ha en lampa från Kina.
Lampans kropp har en vacker design. Den är mycket enkel att fästa på cykelns styre med hjälp av den medföljande hållaren. Ficklampan är försedd med en snabbklämma, så det är väldigt enkelt att ta ut den och sätta in den igen.
Snabbklämman har halkfria gummiringar på den inre omkretsen, som tillåter reglering av clipsens diameter och förhindrar att den glider. Efter att käftarna har öppnats fixeras själva klämman med en skruv, som är försedd med ett plastelement i änden, så att klämman kan dras åt på cykelns styre utan att använda verktyg. 3,6 V-batterierna förvaras i ficklampan i ett praktiskt "fodral".
Batterier är lätta att sätta i och ta ur mycket enkelt. För att ta bort "fodralet" från lampkroppen, lyft helt enkelt den ovala metallklämman, vrid den 45° och fodralet med batterierna glider lätt ut ur lampkroppen.
Jag ska erkänna att jag var lite tveksam till att fästa den trådlösa switchen med kardborre. Denna oro visade sig vara ogrundad. Den trådlösa omkopplaren håller perfekt på styrets grepp och är lätt att använda med ett finger. Det är dock nödvändigt att fästa en halkfri gummiring på den, som består av två ringar. Ringen är delad i två delar för att rymma ett knappcellsbatteri.
Att tända lampan med hjälp av en trådlös strömbrytare är väldigt praktiskt, eftersom cyklisten kan ägna full uppmärksamhet åt körningen och inte behöver släppa taget om styret.
Jag använder 50, 200 lumen, pulserande och bara ibland 2200 lumen. Jag använder bara ljusläget 2200 lumen i max 1 sekund i situationer där jag inte är säker på vad som finns framför mig.
Hittills har jag bara använt pulsläget mellan 50 och 600 lumen vid körning i vägtrafik, i dagsljus, för att vara "mer synlig".
I vägtrafik, när jag kör på natten, använder jag belysningsläget 200 lumen.
Enligt mig räcker ljusläget, 50 lumen, fullt ut för att åka på cykelvägar. Den bländar inte mötande cyklister och med ett eftersken på 28m ger den möjlighet att reagera på situationer som uppstått i god tid.
Om du skulle använda en ficklampa för regelbundet bruk, kommer du att uppskatta strömbrytaren, som är gjord av ett silikonbaserat material. Om du till exempel placerar ficklampan på en lutande yta med strömbrytaren nere kommer den inte att glida på den lutande ytan.
En oval metallklämma på lampkroppen är också praktisk, som kan användas för att hänga lampan i tält etc.
Jag vill också berömma tillverkaren för den perfekta förvaringen av lampan och dess tillbehör i tekniskt skum, som förhindrar skador på produkterna.
Allmänt betyg |
Lätt att installera, hög kvalitet och ger tillräckligt med ljus även i mörkare väder. Med fjärrkontrollen skulle jag vara vettig, jag köpte redan ett nytt batteri tills jag insåg att jag försökte koppla ihop det med lampan på fel sätt - instruktionerna kanske inte var de bästa. Efter det fungerade allt hur bra som helst.
Om det är något att skylla på, istället för att dra åt klistermärket, kan fjärrkontrollen ha en något mer robust monteringsmetod. Knapparna är dock tänkta att tryckas in under körning, så det kan finnas någon bättre konkurrent för kardborrefästet. Den ligger dock kvar någorlunda på plats.